Asystenci


Jan Sobieski
Jan Sobieski (1940-2013)

Od stycznia 1974r. rozpoczyna współprace z chórem jako korepetytor i asystent dyrygenta, która trwa do końca 1975r.

Urodzony 13 maja 1940 r. w Witkowie Nowym. Śpiewak chóralny, organista, działacz amatorskiego ruchu chóralnego. Absolwent Salezjańskiej Średniej Szkoły Muzycznej w Przemyślu oraz Średniej Szkoły Muzycznej we Wrocławiu w klasie organów. Zawodowo przez wiele lat był związany z chórem Polskiego Radia jako chórzysta-akompaniator. Współpracował także z Filharmonią Wrocławską, wielokrotnie wykonując partię organów w kompozycjach orkiestrowych, prezentowanych w czasie kolejnych edycji Międzynarodowego Festiwalu “Wratislavia Cantans”. W latach 1976-1980 prowadził chór akademicki Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Od 1990 roku był dyrygentem chóru klejowego” Harmonia-Sygnał” we Wrocławiu, z którym wielokrotnie występował w kraju i za granicą. Jan Sobieski pracował społecznie, pełniąc funkcję wiceprezesa ds chórów w Oddziale Dolnośląskim PZChiO. Z jego inicjatywy corocznie odbywają się w parafii pw. św. Ducha, koncerty pod nazwą: “Wieczory Kolędowe u św. Ducha”. Uhonorowany został m.in. odznaczeniami: Zasłużony dla Województwa Wrocławskiego i Miasta Wrocławia, Brązowym, Srebrnym i Złotym Krzyżem Zasługi, Złota Odznaką Honorową z Laurem PZChiO.

Źródło: “Wrocławska chóralistyka 1945-2000” Joanny Subel

Jan Sobieski zmarł 26 czerwca 2013 roku we Wrocławiu.


Grażyna Rogala-Szczerek
Grażyna Rogala-Szczerek

Od stycznia 1982r. do koło lipca 1982r. pomagała w prowadzeniu Chóru Piotrowi Ferensowiczowi (doradztwo, udział w próbach, praca z grupą głosową, śpiew podczas występów).

Doktor sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej i Podyplomowego Studium Muzykoterapii we Wrocławiu, a także Podyplomowego Studium Chórmistrzowskiego w AM w Bydgoszczy, gdzie uzyskała tytuły: chórmistrza (1975, dyplom z wyróżnieniem), muzykoterapeuty (1975) i teoretyka muzyki (1979). Uczestniczyła w ponad siedemdziesięciu krajowych i międzynarodowych kursach, sympozjach i seminariach dla dyrygentów chóralnych pod kierunkiem m.in. Erika Eriksona, Uwe Gronostaya, Friedera Berniusa, Erwina Ortnera, Ruth Holton, Heinricha Poosa, Stanisława Krukowskiego, Józefa Boka, Ireneusza Łukaszewskiego, Jana Łukaszewskiego, Jana Szyrockiego.

W Akademii Muzycznej w Warszawie uzyskała II (1986) i III (1996) stopień specjalizacji zawodowej w zakresie chóralistyki. W latach 1999–2010 prezes Oddziału Dolnośląskiego Polskiego Związku Chórów i Orkiestr, w latach 2005–2009 wiceprezes Zarządu Głównego tej organizacji, w latach 2010-2018 dyrektor artystyczny OD PZChiO. Konsultant i ekspert Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie (1997–2012), wykładowca podczas seminariów i warsztatów dla dyrygentów chórów, juror przesłuchań i konkursów chóralnych, m.in. Silesia Cantat, Scora Song, Międzynarodowych Przesłuchań Chórów Pogranicza Polsko-Czeskiego.

Dyrygent chórów we wrocławskim szkolnictwie muzycznym: w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. G. Bacewicz (chór dziecięcy 1975–1983), Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. K. Szymanowskiego (Chór Dziewczęcy Puellae Cantantes 1980–2015, Chór Dziecięcy 1980–2009) oraz w szkolnictwie ogólnokształcącym, m.in. w Elektronicznych Zakładach Naukowych im. F.J. Curie we Wrocławiu (zespół wokalno-instrumentalny Wratislavia 1986–2006).
Związana także z wrocławskim szkolnictwem akademickim: Politechniką Wrocławską (Chór Collegium Musicum 1984–1986), z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną (zbiorowa emisja głosu 1990–1992), z Akademią Muzyczną (wykładowca na Podyplomowych Studiach Edukacji Artystycznej i Animacji Kultury, 2000–2002; współpraca przy realizacji Projektu Śpiewający Wrocław i Programu Śpiewająca Polska,2001–2014).

Chóry i zespoły prowadzone przez Grażynę Rogalę-Szczerek są zdobywcami licznych nagród i wyróżnień (ponad czterdzieści) w krajowych i międzynarodowych konkursach chóralnych. Od początku działalności projektu Samorządu Miasta Śpiewający Wrocław (2000) sprawowała funkcję koordynatora (do końca 2014), w latach 2006-2014 – funkcję koordynatora ogólnopolskiego w Programie Rozwoju Chórów Szkolnych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Śpiewająca Polska. W latach 2015–2016 była kuratorem ogólnopolskim Akademii Chóralnej ds. Śpiewającej Polski – programie prowadzonym przez Narodowe Forum Muzyki.
Jest autorką artykułów w krajowej prasie muzycznej („Ruch Muzyczny”, „Poradnik Muzyczny”, „Życie Muzyczne”).
Była wielokrotnie odznaczana i wyróżniana nagrodami indywidualnymi podczas konkursów i festiwali chóralnych; ponadto została uhonorowana m.in. Złotą Odznaką Honorową z Wieńcem Laurowym PZChiO, Odznaką „Zasłużony Działacz Kultury”, Nagrodą Ministra Kultury i Sztuki (dwukrotnie), Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz Brązowym i Srebrnym Medalem Gloria Artis.


Dorota Słowikowska
Dorota Słowikowska

Od 1983r. była asystentką dyrygenta i korepetytorką w Akademickim Chórze Górniczym Politechniki Wrocławskiej.

Od chwili dołączenia do chóru w 1983 roku, pomagała przy douczaniu chórzystów,  rozśpiewywała chór, asystowała Piotrowi Ferensowiczowi, dyrygowała koncertami, akompaniowała na koncertach między innymi Iwonie Klein-Polak, śpiewała w kameralnym składzie utwory renesansowe (w odpowiednich strojach z epoki), była solistką (pierwsza w utworze “Wółki moje”).

Dorota Słowikowska-Mikoś w roku 1988 ukończyła studia na wydziale Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w klasie dyrygowania prof. Marii Oraczewskiej-Skorek. W latach 1983-1994 była członkiem Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej. Biorąc udział w zajęciach tego zespołu była również asystent-ką dyrygenta, solistką i akompaniatorką. Od lutego do czerwca 1993r, w ramach zastępstwa, była dyrygentem Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej. Pod jej dyrekcją chór zajął V miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w Montreaux w Szwajcarii (IV 1993), a w maju tego roku w czasie Turnieju „Legnica Cantat” zdobył I miejsce w kategorii Chórów Studenckich oraz nagrodę specjalną przyznaną przez dyrygentów uczestniczących w Semi-narium dla Dyrygentów Chórów „Za najlepiej wykonany utwór niepoważny “Oj, nasi jadą”. Współpracowała również z chórem „Szumiący Jesion”. W roku 2003 otrzymała Srebrną Odznakę Honorową Polskiego Związku Chórów i Orkiestr – Oddział Dolnośląski za zasługi w pracy społecznej związku. W latach 2002-2004 była słuchaczem Studiów Podyplomowych na Wydziale Dyrygentury Chóralnej i Edukacji Muzycznej organizowanych przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy, które ukończyła z wyróżnieniem. W latach 2004-2007 odbyła studia na kierunku instrumentalnym w zakresie gry na fortepianie w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 1999 r ukończyła Metropolitalne Studium Organistowskie we Wrocławiu. Swoje życie zawodowe związała z Ogólnokształcącą Szkołą Muzyczną I i II st. im. K. Szymanowskiego we Wrocławiu, gdzie od 1988 r pracuje jako nauczyciel fortepianu, a w latach 1994-1997 prowadziła również chór OSM I st., oraz Parafią Rzymsko-Katolicką p. w. Najświętszej Maryi Panny Królowej Pokoju we Wrocławiu, w której założyła chór „ Cantate Domino” i do 2012 r. pracowała jako organistka.


Piotr Woroniecki
Piotr Woroniecki

W latach 1989-1992 był asystentem dyrygenta i prowadził dodatkowe próby dla nowych chórzystów w Akademickim Chórze Górniczym Politechniki Wrocławskiej.

Piotr Woroniecki ukończył Liceum Muzyczne we Wrocławiu w klasie kontrabasu. Swoją edukację muzyczną kontynuował na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu na Wydziale Wychowania Muzycznego w latach 1989-1993.
W latach 1994-1996 uczył gry na gitarze w Domu Kultury Wrocław Krzyki.
Od 1995 roku przez 11 lat pracował jako kontrabasista w Orkiestrze Operetki Wrocławskiej.
Od 2006 roku zawodowo śpiewa w Chórze Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu.


Anna Świtoń
Anna Świtoń

W latach 1976-12-01-? była asystentką dyrygenta w Akademickim Chórze Górniczym Politechniki Wrocławskiej.


Iwona Klein-Polak
Iwona Klein-Polak

W latach 1982-1997 współpracowała z chórem; w latach 2009-2014 prowadziła zajęcia emisji głosu w Akademickim Chórze Politechniki Wrocławskiej, od ponad 20 lat prowadzi Festiwale Barbórkowe Chórów Studenckich, jest Honorowym Członkiem Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej.

Iwona Polak (Klein) ukończyła wrocławską Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w zakresie wychowania muzycznego (dyplom z wyróżnieniem), muzykoterapii i wokalno-aktorskim (posiada tytuł doktora sztuki muzycznej w dziedzinie artystycznej: wokalistyka).

W 1976 – 2019 była wykładowcą w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, prowadziła zajęcia z emisji głosu (także konsultacje z impostacji i rehabilitacji głosu), techniki parateatralne w muzykoterapii oraz seminarium prelekcji muzycznej i zajęcia fakultatywne. Była promotorem i recenzentem wielu prac dyplomowych, licencjackich i magisterskich. Opublikowała szereg artykułów o tematyce emisyjnej i muzykoterapeutycznej, była też stałym współpracownikiem czasopisma „Życie Muzyczne”.

Przez wiele lat współpracowała z Akademickim Chórem Politechniki Wrocławskiej – jako asystent chórmistrza i solistka-wokalistka, a także ze Studium Nauk Humanistycznych Politechniki, gdzie uczyła emisji głosu studentów, doktorantów i wykładowców. Od wielu lat prowadzi koncerty Festiwalu Barbórkowego Chórów Studenckich.

Na przełomie lat 80. i 90. była aktorką-wokalistką i asystentem reżysera w Kompanii Teatru Muzykalnego Lecha Terpiłowskiego. W latach 2002-2006 była członkiem Chóru Kameralnego przy Filharmonii Wrocławskiej im. Witolda Lutosławskiego, współpracowała także  z różnymi wrocławskimi chórami amatorskimi. Jako wokalistka odbyła wiele podróży artystycznych, koncertując w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Szwajcarii i USA.

W zakresie emisji głosu jest autorką licznych publikacji naukowych, uczestniczy
w konferencjach naukowych, sesjach i seminariach poświęconych problematyce kształcenia głosu (zwłaszcza nauczycieli), współpracuje z wrocławską Kliniką Otolaryngologiczną oraz realizuje warsztaty i kursy emisji głosu (z elementami rehabilitacji głosu) dla nauczycieli różnych specjalności organizowane przez Akademię Muzyczną, Uniwersytet Ekonomiczny, Polskie Stowarzyszenie Pedagogów Śpiewu i regionalne ośrodki metodyczne.

Od wielu lat zajmuje się także działalnością popularyzatorską prowadząc koncerty umuzykalniające dla dzieci i młodzieży, jest prelegentem na koncertach i festiwalach, zwłaszcza związanych z chóralistyką.

Za zasługi dla dolnośląskiego środowiska muzycznego odznaczona została w roku 2003 Złotą Odznaką Honorową Polskiego Związku Chórów i Orkiestr, w roku 2007 od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla kultury polskiej”, w 2010 r. Prezydent RP przyznał jej „Złoty medal za długoletnią służbę”.
Z okazji 30-lecia współpracy z Politechniką w 2012 r. otrzymała godność Honorowego Członka Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej, a w 2016 – za działalność artystyczną i społeczną odznaczono ją Złotą Odznaką Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków. W roku 2018 otrzymała „Medal Komisji Edukacji Narodowej” za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania, Medal 35-lecia Chóru GAUDIUM Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Medal 70-lecia Polskiego Związku Chórów i Orkiestr.

W trakcie wieloletniej pracy zawodowej na Uczelni otrzymała pięciokrotnie nagrody rektorskie za swoją pracę dydaktyczną i aktywną działalność organizatorską.

W latach 2012 – 2017 pełniła obowiązki Kierownika Katedry Edukacji Muzycznej na Wydziale Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej.


Mirosława Jura-Żegleń
Mirosława Jura-Żegleń

W latach 1985-1990 była asystentką dyrygenta i korepetytorką w Akademickim Chórze Górniczym Politechniki Wrocławskiej.

Mirosława Jura-Żegleń, jako chórzystka i solistka, z Akademickim Chórem Górniczym Politechniki Wrocławskiej, związana była w latach 1983-1998.

Czynnie działa w jego strukturach organizacyjnych, w tym jako członek Komisji Rewizyjnej Akademickiego Chóru Górniczego Politechniki Wrocławskiej (1985-1987).

Jest autorką pracy magisterskiej nt. “Działalność Akademickiego Chóru Górniczego Politechniki Wrocławskiej w latach 1970-1986”.

Była współorganizatorką następujących koncertów:
– Koncert Specjalny i “spotkania pokoleń” podczas XXX Festiwalu Barbórkowego Chórów Studenckich w dniu 5 grudnia 2003r.,
– koncert uświetniający obchody Jubileuszu 40-lecia Wydziału Górniczego Politechniki Wrocławskiej w dniu 7 listopada 2008r. z udziałem dawnych chórzystów Akademickiego Chóru Górniczego Politechniki Wrocławskiej.

Od 2007r. jest dyrygentką i kierownikiem artystycznym Chóru “Basilica Cantans” skupiającego w swych szeregach 18 dawnych członków Akademickiego Chóru Górniczego Politechniki Wrocławskiej oraz 8 tzw. wspierających, udzielających się okazyjnie.

Była sekretarzem Zarządu Oddziału Dolnośląskiego Polskiego Związku Chórów i Orkiestr (ok. 2010r.).

Mirosława Jura-Żegleń – dyrygentka i akompaniatorka, absolwentka Wydziału Teoretyczno-Pedagogicznego w klasie dyrygentury chóralnej prof. Marii Oraczewskiej-Skorek (1987r.) oraz Podyplomowego Studium Akompaniatorskiego Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Jest laureatką III Nagrody I Edycji Konkursu Dyrygentury Chóralnej „W Stronę Polifonii” (1986r.). Wieloletnia członkini Akademickiego Chóru Górniczego Politechniki Wrocławskiej (1983-1998), a zarazem asystentka ówczesnego kierownika zespołu Piotra Ferensowicza. Wielokrotnie występowała jako chórzystka-solistka, akompaniowała solistom i dyrygowała zespołem zarówno w kraju jak i za granicą. Od 1987r. pracuje jako akompaniatorka w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st.we Wrocławiu. Współpracuje i stale koncertuje niemal ze wszystkimi grupami instrumentów oraz zespołami kameralnymi i chórami. Zajmuje się popularyzowaniem muzyki poprzez organizowanie i prowadzenie koncertów w różnych placówkach Wrocławia i okolicach. W latach 2004-2009 współpracowała z Projektem Samorządu Miasta Wrocławia „Śpiewający Wrocław” firmowanym przez Międzynardowy Festiwal „Wratislavia Cantans”. W ramach tej współpracy nagrała kilka płyt i uczestniczyła w wielu znakomitych imprezach artystycznych. Jest autorką kilku opracowań chóralnych i instrumentalnych oraz wokalno-instrumentalnych a także laureatką nagród za wyróżniający się akompaniament na konkursach i przesłuchaniach ogólnopolskich. W 2009 r. uzyskała status nauczyciela dyplomowanego. Od 2007 roku prowadzi Chór „Basilica Cantans”. Zespół pod jej kierunkiem rozwija się dynamicznie i osiąga znaczące sukcesy. Prowadząc ożywioną działalność artystyczną chór wpisał się już znacząco na kulturalnej mapie Wrocławia. Kilkakrotnie podjęła się przygotowania koncertu z udziałem dawnych chórzystów Akademickiego Chóru Górniczego Politechniki Wrocławskiej. Również w b.r. zajęła się przygotowaniami do koncertu dawnych chórzystów w ramach jubileuszowej 40. edycji Festiwalu Barbórkowego. W 2009r. została uhonorowana Złotą Odznaką Polskiego Związku Chórów i Orkiestr. Od 2011r. jest również wykładowcą w Metropolitalnym Studium Organistowskim przy Archidiecezji Wrocławskiej, gdzie prowadzi m.in. Chór „Vox Ecclesiae”.


Katarzyna Jaxa-Chronowska
Katarzyna Jaxa-Chronowska

W 1989 przez pół roku (marzec-wrzesień) była asystentką dyrygenta Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej.

Absolwentka Akademii Muzycznej z tytułem magistra sztuki na wydziale Kompozycja Dyrygentura i teoria muzyki.


Artur Wróbel
Artur Wróbel

W latach 2003-2005 był asystentem dyrygenta Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej.

Dr hab. ARTUR WRÓBEL Doktor habilitowany sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej: dyrygentura. Pracuje jako adiunkt w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie prowadzi klasę dyrygentury chóralnej oraz Akademicki Chór Feichtinum. Od 2004 pracuje w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu, gdzie prowadzi Orkiestrę, Chór i Zespół Wokalny. Współpracował jako dyrygent z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Teatrem Muzycznym w Lublinie. W latach 2006-2008 był także asystentem dyrygenta w Operze Wrocławskiej. Współpracował z polskimi i zagranicznymi agencjami artystycznymi koncertując z różnymi zespołami chóralnymi i orkiestrowymi w Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Austrii oraz Polsce w najlepszych salach koncertowych. W latach 2008-2017 był dyrektorem artystycznym i dyrygentem Kameralnego Chóru Męskiego Cantilena. Bierze również udział jako juror w wielu festiwalach i konkursach chóralnych o zasięgu międzynarodowym m.in. Sankt Petersburg (Rosja), Pons(Francja). Jest autorem referatów wygłaszanych podczas konferencji naukowych dotyczących edukacji muzycznej i chóralistyki m. in. Uniwersytet w Sobral w Brazylii. Był organizatorem i dyrektorem artystycznym Wrocławskiego Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego Vratislavia Sacra, a także Międzynarodowego Festiwalu Eurochestries Dolny Śląsk w Świeradowie Zdroju, prezentującego młodzieżowe zespoły orkiestrowe i chóralne. Jest założycielem i kierownikiem artystycznym studenckiej Orkiestry Symfonicznej ArtBel Ensemble, z którą odbył szereg koncertów m. in. we Wrocławiu, Lubiążu, Krefeld (Niemcy), w Wiedniu w prestiżowej Sali Konzerthaus, Riva del Garda oraz Montecatini Terme we Włoszech. Jest laureatem wielu indywidualnych nagród: Odznaka Honorowa Zasłużony dla Kultury Polskiej, przyznawana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Medal Brązowy za Długoletnią Służbę przyznany przez Prezydenta RP, Dolnośląska Nagroda Kulturalna “Silesia” Sejmiku Województwa Dolnośląskiego za rok 2019, Nagroda Rektora Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, Nagroda Dyrektora Centrum Edukacji Muzycznej, Nagroda Dyrektora PSM II st. im.R. Bukowskiego we Wrocławiu.


Małgorzata Wrzesień-Wróbel
Małgorzata Wrzesień-Wróbel

Prowadziła zajęcia emisji głosu w Akademickim Chórze Politechniki Wrocławskiej.

Malgorzata Wrzesien-Wróbel . Absolwentka Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. W latach 2005-2016 współpracowała z Agencją Artystyczną Pro Musica. W tym czasie odbyła liczne tournee w Niemczech i Szwajcarii, prezentując repertuar operowy w najbardziej znanych salach m.in w Filharmonii w Monachium, Gewandhaus w Lipsku, Meistersiengerhalle w Norymbergii i innych. Współpraca z Agencją Artystyczną Musikreisenfaszination zaowocowała koncertami oratoryjnymi we Włoszech m.in. Stabat Mater G. Rossiniego i Requiem W. A. Mozarta. W Jej repertuarze znajduje się również muzyka operetkowa, która niejednokrotnie prezentowała polskiej publiczności. Obecnie jest nauczycielem śpiewu w Zesole Szkół Muzycznych im S. Moniuszki w Wałbrzychu, a jej absolwenci są studentami polskich i zagranicznych uczelni.


chorist
Katarzyna Sorokanycz

W latach 2005-2006 była asystentką dyrygenta Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej.


Ewelina Polakowska-Wojewoda
Ewelina Polakowska-Wojewoda

W latach 2006-2007 była asystentką dyrygenta Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej.


Alicja Wiłkowska (Leśniok)
Alicja Wiłkowska (Leśniok)

W latach 2008-2014 była asystentką dyrygenta Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej.

Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczna I i II stopnia w Bytomiu. Swoją naukę kontynuowała na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie dyrygowania Agnieszki Franków-Żelazny. Na co dzień pracuje w Szkole ucząc dzieci muzyki i plastyki. Od 2012 roku jest wokalistką w zespole “Spirituals Singers Band”.
Prowadzi działalność kulturalno-artystyczną zajmując się muzyką rozrywkową.
Współpracuje z zespołem “FiveUp” z Jeleniej Góry (cykl koncertów dla Klubu Seniora w Filharmonii oraz Jeleniogórskim Centrum Kultury), udział w nagraniu płyty „Pieśń nad Pieśniami” Agnieszki Fiuk (uznana wokalistka i kompozytorka muzyki chrześcijańskiej z Częstochowy) oraz wiele samodzielnych projektów wokalnych.


Monika Gruszczyńska
Monika Gruszczyńska

W latach 2009-2014 prowadziła zajęcia emisji głosu w Akademickim Chórze Politechniki Wrocławskiej.

Monika Gruszczyńska jest wszechstronnie wykształconą muzycznie wrocławianką. W 2000 r. ukończyła studia wokalno-aktorskie w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Brała udział w Ogólnopolskim Konkursie Muzycznym im. K.Kurpińskiego, zostając jego finalistką. Uczestniczyła w prestiżowych wydarzeniach muzycznych, między innymi w Festiwalu Wratislavia Cantans i Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej.Koncertowała w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Anglii, Francji, Hiszpanii i Watykanie. W maju 1999 r. będąc jeszcze studentką zadebiutowała na scenie Teatru Muzycznego – Operetki Wrocławskiej w „Księżniczce Czardasza”, aby już we wrześniu zostać solistką tegoż teatru. Śpiewała z wybitnościami muzyki operowej i rozrywkowej, współpracowała także z takimi dyrygentami, jak: K.Wiencek, W.Kunc, J.Ślęk, M.Tracz, J.Rogala, Ł.Wojakowski, A.Urbanek, Z.Małkowicz, a także z orkiestrami m.in. polskich filharmonii oraz Orkiestrą Reprezentacyjną Dowództwa Wojsk Lądowych. W 2007 r. brała udział w nagraniu płyty arii operetkowych z towarzyszeniem Orkiestry Symfoników Warszawskich „Simfonia Nova” pod dyrekcją Łukasza Wojakowskiego. W 2007 r. rozpoczęła również współpracę z Wrocławskim Teatrem Komedia. Zapraszana jest do nagrań muzycznych programów telewizyjnych. Dysponując bogatym i różnorodnym repertuarem muzycznym, prowadzi aktywną działalność koncertową. Od 2009 r. współpracuje z Politechniką Wrocławską, prowadząc zajęcia z indywidualnej emisji głosu. W 2012 r. uzyskała tytuł doktora sztuk wokalnych w Akademii Muzycznej w Katowicach.


Ewa Gądek-Rosiak
Ewa Gądek-Rosiak

W latach 2014-2019 (marzec) była asystentką dyrygenta Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej.

Ewa Gądek- Rosiak – urodzona 25 listopada 1992 roku w Wałbrzychu. Studentka II roku studiów magisterskich Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu na wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii ze specjalnością dyrygentura symfoniczna w klasie prof. dra hab. Alana Urbanka. Była asystentką dyrygenta Małgorzaty Sapiechy-Muzioł w Akademickim Chórze Politechniki Wrocławskiej. Jest dyrygentem i kierownikiem artystycznym chóru ,,Ballada” w Centrum Kultury Zamek. Współpracuje z teatrami dramatycznymi: Teatrem Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, Teatrem Nowym w Zabrzu oraz Teatrem Dramatycznym w Sosnowcu, przygotowując aktorów od strony wokalnej jak i komponując muzykę do spektakli. Pracowała w Akademii Sztuk Teatralnych na wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, przygotowując muzykę spektaklu dyplomowego. Jest wykładowcą w Podyplomowej Wałbrzyskiej Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości na wydziale: Muzyka.


Małgorzata Lewandowska
Małgorzata Lewandowska

W latach 2019-2022 była asystentką dyrygenta Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej.

Małgorzata Lewandowska – absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu na Wydziale Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej w klasie dyrygowania prof. dr hab. Jolanty Szybalskiej-Matczak. Podczas studiów była członkiem Kameralnego Chóru „Senza Rigore” działającego przy tejże uczelni, z którym koncertowała w wielu krajach Europy oraz zdobyła liczne nagrody i wyróżnienia w chóralnych konkursach międzynarodowych. Jest założycielem Chóru firmy Google przy oddziale w Zurychu. Współpracowała z Chórem Chłopięcym Narodowego Forum Muzyki, ucząc tam solfeżu. Trzykrotnie przygotowywała chór dziecięcy, który brał udział w projekcie i koncercie „Rzeczpospolita Śpiewająca”. Na terenie Dolnego Śląska kilkukrotnie prowadziła warsztaty muzyczne oraz chóralne dla dzieci i młodzieży lub dorosłych (m.in. warsztaty dla uczestników I Dolnośląskiego Przeglądu chórów szkół muzycznych I i II stopnia w Sycowie; XV i XVI warsztaty muzyczno-liturgiczne dla chórów i dyrygentów chóralnych we Wrocławiu).


Marichka Vynnytska
Marichka Vynnytska

Do Wrocławia przyjechała ze Lwowa. W 2022 roku  przyłączyła się do Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej i od tamtej pory realizuje swoje pasje jako asystentka dyrygenta

Ukończyła 8-klasową podstawową szkołę muzyczną im. Fiłareta Kołessy w Daszawie w klasie fortepianu, a następnie szkołę drugiego stopnia im. Wasyla Barwińskiego w Drohobyczu.

Kontynuowała naukę w Lwowskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. Mykoły Łysenki w klasie dyrygentury symfonicznej prof. dr. hab. Yuliana Balukha. Studiując, jednocześnie nauczała w klasie fortepianu szkoły muzycznej w Daszawie oraz pracowała jako asystentka, a później dyrygentka Starosielskiego Narodowego Chóru „Dżereło”.

Obecnie studiuje w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie dyrygentury symfonicznej prof. dr. hab. Alana Urbanka. W 2023 roku stworzyła orkiestrę Wrocław Partum Orchestra, złożoną ze studentów i absolwentów wspomnianej uczelni. Wraz z nią zrealizowała następujące projekty:

  • 2023-05-13 „De manu mulieris”
  • 2023-12-13 „Opowiem Ci…”
  • 2024-01-14 program kolęd i pastorałek podczas XXI Ekumenicznego Spotkania Noworocznego (wspólnie z AChPWr).

Jest laureatką pierwszego miejsca w International Talent Contest – New York Starlights. 


Myroslava Yefimenko
Myroslava Yefimenko

Myroslava Yefimenko

Urodziła się w Ukrainie, w mieście Łuck. Jest studentką Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Studiuje śpiew solowy na Wydziale Wokalnym w klasie prof. dr hab. Moniki Kolasy-Chladikowej oraz dyrygenturę chóralną w klasie dyrygowania prof. dr hab. Agnieszki Franków-Żelazny.

Od wielu lat śpiewa w chórach cerkiewnych i zawodowych. Na co dzień jest członkinią Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej, z którym w 2023 roku przygotowała swój koncert dyplomowy studiów I stopnia. Jako chórzystka bierze także udział w projektach chóru SKAN Wokalnej Muzyki Dawnej AMKL we Wrocławiu.

Uczestniczyła w wielu muzycznych przedsięwzięciach, zarówno w Polsce, jak  i w Ukrainie. Brała udział w koncertach solowych w Klubie Muzyki i Literatury we Wrocławiu oraz na Akademii Muzycznej, a także w koncertach charytatywnych na rzecz pomocy Ukrainie. Jako młoda solistka współpracuje z Wrocław Partum Orchestra.