Pierwszego kwietnia br. Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej wystąpił w Filharmonii Wrocławskiej w ramach koncertu wielkopostnego, wykonując kompozycje Włodzimierza Szomańskiego: „Stabat mater” do polskiego przekładu słynnej średniowiecznej sekwencji autorstwa Józefa Jankowskiego „Stała matka bolejąca”, ukazującej cierpienie i rozpacz Matki ukrzyżowanego Jezusa, oraz po raz pierwszy – jako premierowe wykonanie – „Siedem boleści Maryi” do słów Dariusza Czajkowskiego, kantatę składającą się z siedmiu części[1].
Chór towarzyszył zespołowi wokalnemu „Spirituals Singers Band”, specjalizującemu się w wykonaniach a cappella pieśni negro spirituals, gospels, traditional jazz, evergreens, kolęd, muzyki rozrywkowej. Artystom towarzyszył zespół pięciu instrumentalistów (fortepian, organy Hammonda, gitara basowa, perkusja oraz instrumenty perkusyjne). Całością dyrygowała Małgorzata Sapiecha-Muzioł, kierownik artystyczny i dyrygent chóru. Warto podkreślić, że w składzie chóru wystąpiło 14. nowych członków zespołu, którzy uczestniczą w próbach od początku semestru letniego. Ogółem zaśpiewało 52 chórzystów (34 kobiety i 18. mężczyzn). Koncert trwał ponad dwie godziny. Publiczność hojnie wynagrodziła oklaskami artystów, którzy kilkakrotnie „bisowali”.
Fotki z koncertu na www.filharmonia.wroclaw.pl/gallery (1.04.2012)
[1] 1. Proroctwo Symeona 2. Ucieczka do Egiptu 3.Zagubienie Jezusa w światyni 4. Spotkanie z Jezusem na drodze krzyżowej 5.Ukrzyżowanie i śmierć Jezusa 6. Zdjęcie Jezusa z krzyża 7. Złożenie Jezusa do grobu
Koncert wielkopostny
Małgorzata Sapiecha-Muzioł – dyrygent
Spirituals Singers Band: Agata Pińczuk-Burdzy – sopran, Marta Raczak-Idczak – mezzosopran, Aleksandra Sozańska-Kut – alt,
Włodzimierz Szomanski – tenor, kier. artystyczne, Marek Dygdała baryton, Artur Stężała – bas
Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej oraz zespół instrumentalistów: Rafał Karasiewicz – fortepian, Paweł Serafiński – organy Hammonda, Andrzej Michalak – gitara basowa, Dariusz Kaliszuk – perkusja, Jacek Muzioł – instr. perkusyjne
Program: W. Szomański – Stabat Mater; W. Szomański / D. Czajkowski – Siedem Boleści Maryi
