Deprecated: Funkcja WP_Dependencies->add_data() została wywołana z argumentem, którego użycie jest przestarzałe od wersji 6.9.0! Komentarze warunkowe IE są ignorowane przez wszystkie obsługiwane przeglądarki. in /home/chor.pwr/public_html/wp-includes/functions.php on line 6131

Deprecated: Funkcja WP_Dependencies->add_data() została wywołana z argumentem, którego użycie jest przestarzałe od wersji 6.9.0! Komentarze warunkowe IE są ignorowane przez wszystkie obsługiwane przeglądarki. in /home/chor.pwr/public_html/wp-includes/functions.php on line 6131

Drugi dzień festiwalu

5 grudnia, w piątek, w Oratorium Marianum, na Uniwersytecie Wrocławskim, w drugim dniu Festiwalu Barbórkowego Chórów Akademickich odbył się koncert chórów wrocławskich.

Nasz chór wystąpił jako pierwszy. Pod dyrekcją Małgorzaty Sapiechy-Muzioł zaśpiewaliśmy pięć pieśni:

– A kiedy będziesz moją żoną Lucjana Laprusa do słów Kazimierza Przerwy-Tetmajera; za jej wykonanie otrzymaliśmy w czerwcu tego roku nagrodę specjalną kompozytora na IX Konkursie Kompozytorskim Pieśni Chóralnej Profesora Lucjana Laprusa w Kaliszu;

– Radujsja Bogorodice Zapro Zaprowa z partią solową Oli Łabędzkiej; za wykonanie tego utworu na festiwalu w Ohrid, w Macedonii, w sierpniu tego roku, otrzymaliśmy Nagrodę Specjalną macedońskiego kompozytora – Zapro Zaprowa;

– Ubi Caritas Ola Gjeilo – wspólczesnego norweskiego kompozytora; ten utwór wykonaliśmy po raz pierwszy publicznie;

– Steal away w arr. nieodżałowanego przyjaciela naszego chóru – Włodzimierza Szomańskiego, który zginął tragicznie w maju tego roku,;

– Humoreskę Zivko Fifrova, którą staraliśmy się wykonać bardzo dynamicznie, żywiołowo, by jak najwierniej oddać jej bałkański charakter.

Nasz występ został oceniony bardzo dobrze, o czym świadczyły burzliwe oklaski publiczności oraz przekazane nam przez naszą „Szefową” zasłyszane opinie.

Po naszym występie na estradę wkroczył chór „Gaudium” Uniwersytetu Wrocławskiego, prowadzony tym razem wyjątkowo przez Artura Wróbla, który zastąpił niedysponowanego Alana Urbanka.

Chórzyści „Gaudium” wykonali następujące utwory:

– Alleluja Romualda Twardowskiego,

– Pielgrzym Zofii Urbanyi Krasnodębskiej do słów Cypriana Kamila Norwida,

– Modlitwa do Bogarodzicy Józefa Świdra do słów Krzysztofa Kamila Baczyńskiego,

– Fragment Poematu o Chrystusie dziecięcym – pieśń VIII Zofii Urbanyi Krasnodębskiej do słów Krzysztofa Kamila Baczyńskiego,

– Pani pana zabiła Romualda Twardowskiego.

W dalszej części koncertu wystąpił chór kameralny „Senza Rigore” Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu pod dyrekcją Jolanty Szybalskiej-Matczak, wykonując pieśni:

– O Gloriosa Domina Mikołaja Zieleńskiego,

– Ave Maris Stella Miłosza Bembinowa,

– Magnificat Andrzeja Koszewskiego,

– O Süsser Mai, op. 93 nr 3 Isztwana Martona.

„Medici Cantantes”, czyli chór Uniwersytetu Medycznego, którego kierownikiem artystycznym jest Agnieszka Franków-Żelazny, wykonał pod dyrekcją Magdaleny Lipskiej następujące utwory:

– Exultate justi Lodovico da Viadana,

– Viva la musica Krzysztofa Grzeszczaka,

– Te Deum Houstona Brighta,

– Nothing’s gonna change my love for you Michaela Massera w opr. Joachima Fischera,

– Angue melodię ludową z Panamy opr. Jorge Ledesma.

Ostatnie dwa utwory o charakterze rozrywkowym ożywiły publiczność festiwalową do tego stopnia, że niektórzy nawet tańczyli…

W pogodnej atmosferze przyszło koncertować następnemu chórowi Akademii Muzycznej – „Feichtinum”. Pod dyrekcją Artura Wróbla wykonał on Sześć pieśni kurpiowskich Karola Szymanowskiego wraz z solistami: Magdą Anną Flis – sopran oraz Szymonem Rudzkim – tenor.

Justyna Koczwarska, studentka Akademii Muzycznej, śpiewająca zarówno w naszym chórze, jak i w chórze „Feichtinum”, poinformowała, że do tego występu chór był przygotowywany na specjalnych warsztatach prowadzonych przez dr hab. Annę Szostak-Myrczek.

To się nazywa profesjonalne przygotowanie!

Fotoreportaż

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *